Japon otomotiv devi koltuklarını satmaya başladı: İflasın eşiğindeydi

Nissan, Ofis Tipi Koltuklarıyla Yeniden Yatırım Yapıyor

Japon otomotiv devi Nissan, N7 model elektrikli aracında kullandığı konfor odaklı koltukları, ofis tipi versiyonlarıyla satışa sundu.

Çin’de piyasaya çıkan ve “AI Zero Pressure Cloud Cushion Seat” olarak adlandırılan koltuk, şirketin ürün çeşitlendirme stratejisinin bir parçası. Uzmanlara göre bu hamle, iflasın eşiğine gelen Nissan’ın inovasyon yoluyla yeniden güç kazanma çabasının somut örneklerinden biri oldu.

Geliştirilen yeni ofis koltuğu, masaj fonksiyonu, ısıtma özelliği ve akıllı telefonla kontrol sistemiyle donatıldı. Koltuk, Çin’de 9.888 yuan (yaklaşık 1.372 dolar ya da 53 bin TL) fiyatla satışa sunuldu.

İflasın Eşiğindeydi, Koltukla Yeniden Yatırıma Döndü

Koltuk, Nissan’ın Çinli ortağı Dongfeng Motor ile geliştirdiği Dongfeng Nissan Passenger Vehicle iştiraki tarafından üretildi. Yapay zekâ destekli “AI Zero Pressure Cloud Cushion Seat” adı verilen koltuk, ilk kez Nisan sonunda Guangzhou’da düzenlenen bir etkinlikte tanıtıldı.

Koltuk, kullanıcıların vücut şekli ve duruşuna göre sırt ve omuz bölgelerinde basınç ayarlaması yapabilen 49 sensör ile donatıldı. 12 farklı masaj noktası ile boyun, omuz ve sırt bölgesine yoğunlaşan masaj programları sunuluyor. Ayrıca ısıtma özelliği ve 6 cm’e kadar uzayabilen koltuk minderi de mevcut.

Akıllı Uygulama ile Kişiselleştirilen Konfor

Yeni nesil ofis koltuğu, bir akıllı telefon uygulaması aracılığıyla kontrol ediliyor. Uygulama üzerinden 3 masaj yoğunluğu ve 10 farklı program seçilebiliyor. Koltuk hem prizle hem de şarjlı olarak kullanılabiliyor; tam şarjla beş saatlik kullanım süresi sunuyor.

Teknik özellikleri:

  • Boyut: 160 cm (yükseklik) x 74 cm (genişlik) x 80 cm (derinlik)
  • Ağırlık: 49 kg

“Ofis Koltuğu İsteyenler İçin Ürettik”

Dongfeng Nissan yöneticilerinden Zhou Feng, ürünün doğuş hikâyesine ilişkin yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

“Bir müşteri bana ‘Bu koltuk ofiste de kullanılamaz mı?’ diye sordu. Biz de bu fikri ciddiye aldık. Mühendislerimiz gerçekten bir ofis koltuğu yaptı.”

Şirketin Çin’de ilk kez bir otomobil koltuğunu bağımsız ürün olarak tüketiciye sunduğu bu girişim, otomotiv teknolojisinin yaşam alanlarına entegrasyonu açısından da dikkat çekici bir adım olarak değerlendiriliyor.

Dongfeng Nissan Genel Müdürü Isao Sekiguchi ise, “Müşteriler Nissan koltuklarını kanepeler kadar rahat bulduklarını söylüyordu. Şimdi bu konforu ofis ortamına taşıyoruz” açıklamasını yaptı.

Related Posts

TÜİK Mayıs ayı enflasyonunu açıkladı

Ayrıntılar geliyor…

Türkiye ihracatında şaşırtıcı zirve: Kim kazandı kim kaybetti? Gözler bu sektörde

Otomotiv endüstrisi, mayıs ayında 3,9 milyar dolarla en fazla ihracata imza atan sektör olarak kayıtlara geçti. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, mayıs ayında sanayi grubu sektörlerinden otomotiv endüstrisi 3,9 milyar dolarlık …

Bakan Bayraktar duyurdu: TPAO, Hazar Denizi’ndeki Şafak-Asiman Doğalgaz Sahası’na ortak olacak

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, TPAO’nun, Hazar Denizi’nin Azerbaycan’a ait kısımlarında bulunan Şafak-Asiman Doğalgaz Sahası’na yüzde 30 payla ortak olacağını duyurdu.

Dolar ve euroda son durum ne? Serbest piyasada döviz açılış fiyatları (2 Haziran 2025)

Serbest piyasada dolar 39,2690 liradan alınırken, satış fiyatı 39,2610 lira oldu. Avro ise 44,6710 liradan alınıp 44,6730 liradan satılıyor. Geçen cuma doların satış fiyatı 39,2440 lira, avronun satış fiyatı ise 44,4710 lira olarak kaydedilmişti …

Otomobil üretiminin en pahalı ülkesi

Almanya’da üretilen her bir otomobilin ortalama işçilik maliyeti 3.300 doları buluyor. Bu maliyete ücretler, emeklilik katkıları ve diğer yan haklar da dahil. Karşılaştırma yapmak gerekirse, ABD’de aynı maliyetler yaklaşık 1.340 dolar iken, Fas’ta …

Ticaret gerilimine rağmen Çin imalatı yükseldi

ABD ile süren ticaret gerilimi ve küresel belirsizliklere rağmen Çin’de imalat PMI, mayısta 0,5 puan artarak 49,5’e yükseldi.