Otomobil üretiminin en pahalı ülkesi

Alman Otomobil Üretiminin İşçilik Maliyeti Yüksek

Almanya’da üretilen her bir otomobil için ortalama işçilik maliyeti 3.300 dolar. Bu miktar, ücretler, emeklilik katkıları ve diğer yan hakları kapsıyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, ABD’de aynı maliyetler yaklaşık 1.340 dolar iken, Fas’ta sadece 106 dolar ile en düşük seviyede.

ABD’ye ithal edilen yabancı otomobillere gümrük vergileri getirilmesiyle birlikte, üreticiler üretimlerinin bir kısmını ABD’ye taşımaya başladı. Audi’nin ABD’deki ilk fabrikası da bu doğrultuda hayata geçiyor. Ancak, Almanya dışında üretim yapmanın tek nedeni gümrük vergileri değil; artan yerel işçilik maliyetleri, Alman otomotiv endüstrisi için ciddi bir tehdit oluşturuyor.

Yapılan araştırmada, dünya genelindeki 250 otomobil fabrikasının incelenmesi sonucunda Almanya’nın en yüksek işçilik maliyetine sahip olduğu belirlendi. Üretimin ABD’ye taşınmasıyla maliyetlerde önemli ölçüde düşüş sağlanabilir. Ancak, hala araç başına işçilik maliyeti Çin’in 585 dolarlık maliyetinin üzerinde olacak. Bazı durumlarda Almanya’da bir otomobil üretmek, Çin’e göre 7.800 dolar daha pahalı olabiliyor.

Oliver Wyman’ın Almanya ofisinin başkanı Fabian Brandt, Handelsblatt’a yaptığı açıklamada, “Gelecekte Almanya’da araç üretimine nasıl devam edebiliriz?” sorusuna odaklanılması gerektiğini belirtti. Üretimdeki düşüş devam ederse, birçok tedarikçinin ülkeyi terk edebileceği veya iflas edebileceği uyarısında bulundu.

Gümrük vergilerinin azalmasıyla birlikte, otomotiv sektörünün en büyük sorunu olan işçilik maliyetinin devam edeceği düşünülüyor. Bununla birlikte, daha uygun seçenekler de bulunmakta. Örneğin, Meksika’da bir aracın işçilik maliyeti sadece 305 dolar iken, Romanya’da bu rakam 273 dolar seviyesinde.


Araştırmalar, otomobil üretiminin en ucuz olduğu ülkenin, araç başına 106 dolarlık işçilik maliyetiyle Fas olduğunu gösteriyor. Renault’un Fas’taki fabrikasında işçilik maliyetlerinin Almanya’nınkinin 30 katı kadar düşük olduğu ortaya çıktı.

Tüm bu veriler, üreticilerin üretimi Avrupa’dan daha uygun maliyetli lokasyonlara taşıma eğiliminde olduğunu gösteriyor.

Related Posts

Kaçak yapılaşma Karadeniz’i tehdit ediyor

Bir zamanlar yalnızca çobanların, yaylacılarının ve yaban hayvanlarının sessizliğini paylaştığı Doğu Karadeniz yaylaları, bugün beton bloklar ve kaçak yapılara teslim oldu. Prof. Dr. Coşkun Erüz, “Hayvancılık yapan insanlar yaylalardan kovulmaya …

Türkiye’de bir ilkti! Dev şirket halka arz oluyor

Türkiye’nin köklü oyun şirketlerinden Joygame, halka arz için ilk adımı attı. Sermaye Piyasası Kurulu’ndan (SPK) kayıtlı sermaye sistemi onayını alan şirket, ticaret tescilini de tamamladı. Halka arz süreci tamamlandığında Joygame, Borsa İstanbul’da işlem gören ilk Türk oyun şirketi olacak.

Hasat zamanı geldi: 90 bin ton rekolte bekleniyor

Samsun’un Havza ilçesinde 90 bin ton buğday rekoltesi bekleniyor.

New York borsası yükselişle açıldı (25 Temmuz 2025)

Açılışta Dow Jones endeksi, yüzde 0,14 artarak 44.757,28 puana ulaştı. S&P 500 endeksi, yüzde 0,1 artışla 6.370,01 puana çıkarken, Nasdaq endeksi yatay seyirle 21.059,94 puan oldu. Yatırımcılar, ABD’nin karşılıklı tarifeleri gelecek hafta yürürlüğe …

Yıllık izniniz yanmasın: Çoğu çalışan bu kuralı bilmiyor!

Çalışanların sahip olduğu yıllık izin hakkı, çoğu zaman nasıl ve ne zaman kullanılacağı konusunda kafa karışıklığı yaratıyor. İşten ayrıldığında kullanılmayan izin ücretinin ödenmesi ise belirli kurallara bağlı. Kullanılmayan izin ücreti ne zaman alınır? İzin hakkı yanar mı? Beş yıl dolduysa ne yapılmalı? İşte ayrıntılar…

İş Bankası’ndan Ücretsiz Eğitim Desteği

Ders Destek Projesi ile öğrencilere çevrim içi eğitim ve kişisel gelişim desteği sağlanıyor.